ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі — Особливості)
1.Найменування замовника: Комунальне некомерційне підприємство “Міська поліклініка №3” Чернівецької міської ради
2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 14257872
3. Місцезнаходження замовника: 58032, м. Чернівці, вул. Південно-Кільцева, 31
4. Конкретна назва предмета закупівлі: Послуги з розподілу електричної енергії
5. Коди та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «65310000-9 Розподіл електричної енергії».
6. Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): закупівля без використання електронної системи (відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей).
7. Розмір бюджетного призначення: 110 541,56 грн. (сто десять тисяч п’ятсот сорок одна гривня 56 копійок), у тому числі: ПДВ 18 423,59 (вісімнадцять тисяч чотириста двадцять три гривні 59 копійок).
8. Обсяг закупівлі: 63000 кВт/год..
9. Термін надання послуг: з 01 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року.
10. Підстави та обґрунтування здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 із змінами, термін дії воєнного стану встановлено до 14.02.2024 року.
Статтею 4 Указу Президента України № 64/2022 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» із змінами, передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася;
3) організовує та здійснює керівництво центральними та іншими органами виконавчої влади в умовах воєнного стану;
4) після початку збройного конфлікту здійснює заходи щодо створення відповідно до норм міжнародного гуманітарного права безпечних зон, організованих у спосіб, який дає змогу забезпечити захист цивільних осіб;
5) визначає особливості здійснення оборонних та публічних закупівель із забезпеченням захищеності державних замовників і замовників від воєнних загроз.
Згідно з абзацом сьомим пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі» (далі-Закон). встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону та з метою виконання покладених на Кабінет Міністрів України повноважень, урядом було прийнято постанову від 12.10.2022 р. № 1178, якою було затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Положеннями Особливостей, зокрема, підпунктом 5 пункту 13 передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема:
5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про природні монополії», природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (далі — товари).
Відповідно до ч.2 статті 5 Закону України «Про природні монополії», Зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Згідно з Порядком складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженим Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012р. №874-р, зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua).
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про природні монополії», а також інформацією, зазначеною в Зведеному переліку суб’єктів природних монополій станом на 30.11.2023 року (далі – Зведений перелік), що оприлюднений на офіційному веб-сайті АМКУ (https://amcu.gov.ua/), учасник АТ "Чернівціобленерго" є суб’єктом природної монополії у сфері розподілу електричної енергії на території Чернівецької області.
АТ "Чернівціобленерго" здійснює діяльність у сфері розподілу електричної енергії відповідно до постанови НКРЕКП від 20.11.2018 № 1462.
На підставі наявної нагальної потреби, з метою забезпечення безперебійної роботи закладу, замовнику КНП “Міська поліклініка №3” ЧМР необхідно здійснити закупівлю послуг з розподілу електричної енергії в учасника АТ "Чернівціобленерго" у зв’язку з відсутністю конкуренції щодо вибору надавача послуг з технічних причин, а саме з урахуванням підключення відповідних технологічних мереж споживача (замовника) безпосередньо до мереж учасника.
Замовником прийнято рішення про укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником на підставі підпункту 5 пункту 13 Особливостей. Сторони підтвердили можливість застосування укладення договору про закупівлю без застосування електронної системи закупівель. Сторонами погоджено обсяг закупівлі, її очікувану вартість на 2024 рік, тариф за 1 кВт/год., строки поставки, місце поставки, умови розрахунків.
Отже, з урахуванням викладеного вище, замовником прийнято рішення укласти як виняток договір про закупівлю без застосування електронної системи закупівель з підстави, що передбачена згідно підпунктом 5 пункту 13 Особливостей.
Відповідно до положень абзацу двадцять восьмого пункту 13 Особливостей, за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Водночас пунктом 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).
Крім того, відповідно до пункту 13 Особливостей, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Таким чином, з огляду на положення Особливостей, є необхідність забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей (у вигляді цього файлу “Обґрунтування підстави”), не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Уповноважена особа
________________
Олена ЗУБАТЮК
Візія (бачення) – КНП «Міська поліклініка №3» ЧМР є комфортним закладом охорони здоров´я в місті Чернівцях, є зручним для батьків з дітьми і для людей, котрі потребують амбулаторно-поліклінічної медичної допомоги.
Наша поліклініка – красива, функціональна і комфортна для пацієнтів і персоналу. У нас працюють висококваліфіковані і вмотивовані лікарі, які цінують Ваш час. Наші пацієнти – задоволені та свідомі люди, основною цінністю яких є власне здоров´я. Авторитет лікаря завжди переважає над рекламою, провізором, «сусідкою».
Наші партнери – надійні та успішні, органи місцевого самоврядування, громадські організації, центри передового досвіду в Україні та за її межами.
Місія поліклініки – покращити якість життя людей, шляхом забезпечення пацієнтів медичною допомогою, максимальною турботою та комфортом.
Цінності, Норми, Принципи – Пацієнтоорієнтованість, Людяність, Порядність, Патріотизм, Духовність, Професіоналізм, Довіра, Інноваційність, Креативність, Індивідуальний підхід, Корпоративна культура, Людиноцентризм, Конкурентоспроможність.
Контактна інформація
Повна назва: Комунальне некомерційне підприємство «Міська поліклініка №3 » Чернівецької міської ради
Місце провадження діяльності (юридична адреса):
А) 58032, Україна, Чернівецька область, місто Чернівці, вул. Південно-Кільцева, 31 (сімейні лікарі), тел.: 099-08-38-375, Е-mail: knp3@ukr.net
Місце провадження діяльності:
Б) 58032, Україна, Чернівецька область, місто Чернівці, вул. Головна, 218 (лікарі-терапевти), тел.: 099-54-75-551, Е-mail: knp3@ukr.net
В) 58032, Україна, Чернівецька область, місто Чернівці, вул. Південно-Кільцева, 14 (вузькі спеціалісти), тел.: (0372) 53-34-01, Е-mail: knp3@ukr.net
Cторінка на фейсбук - https://www.facebook.com/KNPMP3
Директор комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка №3 » Чернівецької міської ради
–Бойко Василь Васильович
Графік роботи Поліклініки №3:
– понеділок, вівторок, середа, четвер, п’ятниця – з 08.00 до 19.00
– субота – з 08.00 до 13.00.
Крім того здійснюється чергування у вихідні та святкові дні з 09:00 до 13:00.